4 niezbędne rzeczy do Twojego biura
Właśnie wynająłeś przestrzeń pod Twoje biuro, gdzie będziesz pracować nad swoimi zleceniami? Nie masz pomysłu na to, jak ją zagospodarować, by mieć pod ręką wszystko, co potrzebne, a przy tym nie zagracić biura? Mamy dla Ciebie małą podpowiedź. Przedstawiamy listę kilku niezbędnych rzeczy, które są niezbędne w każdym biurze.
Nowoczesne meble biurowe
Mijają już czasy, gdy w biurze pod ścianą stała meblościanka. Postaw na nowoczesne meble biurowe, które cechują się minimalizmem i precyzją wykonania. Nie chcesz, by meble zajmowały większości przestrzeni? Wyznacz miejsce, które będą one zajmowały. Znacznie lepszym rozwiązaniem okazują się być małe mebelki, w których umieścisz niezbędną dokumentację.
No dobrze, a co w sytuacji, gdy w biurze chcemy mieć również także archiwum swojego biura? Pocieszymy. Nie musisz rozważać budowania potężnego archiwum, ponieważ większość dokumentów zgodnie z polskim prawem możemy przechowywać jedynie w formie elektronicznej. Dzięki temu możemy oszczędzać dużo miejsca na inne meble do biura niż szafki na segregatory i teczki.
Krzesło biurowe - ergonomiczne rozwiązanie dla Ciebie!
Oprócz biurka, za którym będziemy siedzieć, trzeba także zaopatrzyć się w odpowiednie krzesło biurowe. Specjaliści zajmujący się doborem tego typu foteli do biura twierdzą, że wybierając tego typu mebel powinniśmy kierować się następującymi zasadami:
Po pierwsze należy zwrócić uwagę na to, czy krzesło posiada certyfikat świadczący o tym, że jest bezpieczne dla zdrowia. Fotel biurowy, który jest ergonomiczny jest również bezpieczny dla kręgosłupa. To oznacza, że można na nim siedzieć przez długi czas i nie odczuwać negatywnych konsekwencji przebywania w jednej pozycji. Wszystko dzięki temu, że możemy korzystać z ich rehabilitacyjnych właściwości. Krzesła ergonomiczne pozwalają na tak zwane aktywne siedzenie. Krzesło jest stworzone w taki sposób, że wysyła do poszczególnych mięśni bodźce, które pobudzają je do działania. Tym samym nawet po kilkunastogodzinnym siedzeniu w jednej pozycji jesteśmy nadal wypoczęci, ponieważ nasze mięśnie nie zastygły w jednej pozycji, ale są nieustannie pobudzane. Z tego powodu nie tylko fotele biurowe, ale także krzesła konferencyjne posiadają takie rozwiązania. Siedząc na długiej konferencji nie męczymy się tak bardzo jak było to w przypadku foteli pozbawionych tego typu udogodnienia.
Po drugie zwróćmy także uwagę na to, z jakiego materiału fotel biurowy został wykonany. To bardzo cenna informacja, zwłaszcza, gdy zależy nam na tym, by nasze fotele biurowe były zdatne do użytku przez kilka kolejnych lat. Aby takie krzesło przetrwało, jego tapicerka powinna być wykonana z mocnych materiałów typu skóra. Informacja o wykorzystanym tworzywie jest szczególnie cenna dla osób, które na co dzień borykają się z wieloma alergiami. Aby uniknąć choroby skórnej czy też kataru warto dowiedzieć się nieco więcej o krześle, z którego będziemy korzystać.
Po trzecie należy sprawdzić, czy krzesło jest ciężkie, czy łatwo przesuwać je z miejsca na miejsce. W firmach, gdzie często trzeba przenosić krzesła dobrze sprawdzą się fotele obrotowe, które dzięki wbudowanym kółkom możemy bez trudu i większego wysiłku przesuwać z miejsca na miejsce. To duże ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które nie mają na tyle siły, by przenosić krzesła.
Lady recepcyjne - przyjmij godnie swoich klientów
Każda firma posiadająca recepcję siłą rzeczy musi wyposażyć się także w ladę recepcyjną, przy której mogą klienci rozmawiać z sekretarzem i umawiać spotkania. Tego typu meble biurowe posiadają szeroką ofertę. Jako ladę możemy równie dobrze wykorzystać stół biurowy jak również typową ladę dostępną w ofercie wielu sklepów.
Jakie warunki powinna spełniać dobra lada? Przede wszystkim powinna mieć wysokość, która pozwala na to, by w wygodny sposób rozmawiać z klientem nie musząc wstawać. Po drugie, powinno na niej znaleźć się miejsce na to, by klient mógł w spokoju wypełnić dokumenty. Z drugiej jednak strony nie powinna być zbyt szeroka, by nie stwarzać niepotrzebnego dystansu między klientem a recepcjonistą i nie utrudniać podawania dokumentów.
Wykładziny do biura - konieczność czy zbędny wydatek?
Biurka, krzesła czy lady to typowe meble gabinetowe, które są przydatne w każdym biurze. Co jednak w przypadku artykułów jakimi są wykładziny do biura? Czy współcześnie, gdy mamy do dyspozycji wiele innych rozwiązań typu: panele czy też drewno warto wybierać tego typu rozwiązania?
Argumentem przemawiającym za tym, że warto jest między innymi fakt, że wykładziny są o wiele tańsze niż podłoga drewniana czy dywan. W przypadku zniszczenia wykładziny ponosimy o wiele mniejszy koszt i bez bólu serca możemy po prostu sięgnąć po kolejną wykładzinę. Co więcej, wykładzinę można szybko odkurzyć bez konieczności codziennego trzepania czy szorowania. Tego typu rozwiązania warto praktykować do kilku razy w roku.
Lady recepcyjne, meble biurowe, ergonomiczne krzesła, jak również wykładzina to tylko niektóre najbardziej potrzebne rzeczy, które sprawdzą się w biurze. A Ty? Co dołożyłbyś do naszego zestawienia mebli niezbędnych w biurze?