11 października 2022

Co to znaczy czuć się docenionym w miejscu pracy?

Jednym z najważniejszych aspektów morale i zaangażowania pracowników jest poczucie, że jesteś doceniany w miejscu pracy i że twój przełożony dostrzega twoje mocne strony i wkład w tę rolę. Chodzi również o to, aby zespół był wdzięczny za Twój wkład.

Kiedy pracownik nie czuje się doceniony, bardzo łatwo jest mu się zniechęcić, a w końcu może zdecydować się na opuszczenie swojego stanowiska i przejście do firmy, która docenia jego wysiłek.

Dobry menedżer rozumie, jak ważne jest traktowanie swoich pracowników jak ludzi. Najbardziej podstawową ludzką potrzebą, jaką mamy w sytuacji pracy, a tak naprawdę w każdym środowisku społecznym, jest poczucie, że jesteśmy tam pożądani. Wtedy jesteśmy w stanie być najlepszą wersją samych siebie.

Z punktu widzenia pracy oznacza to, że podczas tych godzin, które pracownik spędza przy biurku, będzie pracował tak ciężko, jak to tylko możliwe, będzie czuł, że może przedstawić swoją opinię i sugestie podczas współpracy przy nowoczesnych stołach zarządu. Jeśli pojawi się jakiś problem, będzie współpracował z resztą zespołu, aby go rozwiązać.

Mówiąc wprost, zaangażowani i szczęśliwi pracownicy pomagają firmie być produktywną i odnoszącą sukcesy. Wtedy też rosną zyski.

Kiedy pracownicy nie czują się doceniani, nie widzą sensu w podejmowaniu ciężkich prób. Robią to, co muszą, idą do domu i to wszystko. A kiedy się nad tym zastanowić, dlaczego mieliby robić cokolwiek innego? Jeśli ich menedżer nie zamierza okazać im podstawowej troski i uwagi, dlaczego mieliby przejść dodatkową milę dla tej osoby?

Traktowanie swoich pracowników w sposób, na jaki zasługują, jest pozytywne i korzystne dookoła. Kiedy obejmuje zespół, korzyści zwiększają się jeszcze bardziej. Dynamiczny i szczęśliwy zespół przyczyni się do rozwiązywania problemów i tworzenia nowych pomysłów. Każdy z tych pomysłów może zmienić kształt firmy i zabrać ją w kierunku nowych szczytów.

Kiedy to wszystko zrozumiesz, zdasz sobie sprawę, jak ważne jest, aby doceniać swoich pracowników i regularnie im to okazywać. To coś tak prostego, a jednak efekty są szeroko zakrojone.