Jak przezwyciężyć problemy komunikacyjne z pracownikami zdalnymi
Coraz więcej firm decyduje się na zatrudnianie pracowników zdalnych, czy to jako część stałej siły roboczej, czy też w celu zlecania konkretnych zadań na zewnątrz.
Tak czy inaczej, zatrudnianie pracowników zdalnych ma wiele zalet, takich jak zwiększona wydajność i oszczędność kosztów ogólnych. Ponieważ pracownik zdalny nie pracuje przy biurku w zwykłym biurze, oszczędzasz na meblach i kosztach ogólnych, a ponadto zyskujesz korzyści płynące z jego specjalistycznych umiejętności.
Pomimo tych zalet, istnieje jeden bardzo realny minus - problemy z komunikacją.
Pracownicy zdalni mogą znajdować się na drugim końcu świata, mogą być w ciągłym ruchu lub mogą mieć w domu niezbyt wydajne łącze internetowe. Jak więc można temu zaradzić?
Wszystko sprowadza się do zrozumienia po obu stronach i wprowadzenia planu regularnego "meldowania się". Pracownicy zdalni powinni wiedzieć, kiedy muszą kontaktować się z biurem, np. raz dziennie, raz na dwa dni, w celu regularnego spotkania i podsumowań. Powinno się także codziennie sprawdzać pewną liczbę wiadomości e-mail, na wypadek nagłych problemów. Oczywiście można również zaprosić pracowników zdalnych, aby stali się wirtualną częścią siedzenia w sali konferencyjnej podczas spotkaniach zespołuprzy użyciu oprogramowania do prowadzenia rozmów wideo.
Istnieje wiele sposobów na obejście problemu komunikacji, ale obie strony muszą wykazać się chęcią i zrozumieniem. Jeśli uda się pokonać ten potencjalny problem, pracownicy zdalni staną się częścią współczesnego środowiska biurowego, nie będąc w nim obecni osobiście.
Jak radzisz sobie z problemami w komunikacji z pracownikami zdalnymi?