Znaczenie jasnej komunikacji w miejscu pracy
W biurze jest wiele rzeczy, które są ważne. Biurka, krzesła biurowe, przechowywanie, systemy komputerowe i oczywiście szkolenia, które dajesz swoim pracownikom. Ale co z komunikacją?
Prawda jest taka, że skuteczna i jasna komunikacja jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym aspektem udanego i pozytywnego środowiska biurowego. Bez tego, będziesz miał problemy dość szybko.
Kiedy komunikacja pomiędzy współpracownikami i kierownictwem jest niejasna i niskiej jakości, łatwo może dojść do nieporozumień. Ludzie łatwo się kłócą, zdarzają się błędy, a w rezultacie spada wydajność. Skończy się to również konfliktami i bardzo negatywną atmosferą w przestrzeni biurowej.
W końcu pracownicy mogą zacząć odchodzić, a Ty będziesz walczył o pozyskanie nowych talentów.
Bycie pozytywnym w pracy nie jest łatwe, ale jest to jeszcze trudniejsze, gdy komunikacja jest niejasna. Sprawdź tę infografikę, która mówi o tym, jak wiele z naszej komunikacji jest tracona w tłumaczeniu.
Źródło - https://www.business2community.com/infographics/effectively-communicate-work-infographic-01461870
Jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces i chcesz, aby Twoi pracownicy czuli się wspierani i pozytywnie nastawieni do swoich dni pracy, musisz skupić się na komunikacji. Warsztaty są dobrym punktem wyjścia, aby podkreślić jej znaczenie, ale także pokazać, jako menedżer, że sam jesteś dobrym komunikatorem. Należy dawać przykład.
Zadawaj otwarte pytania i zachęcaj ludzi do wypowiadania swoich opinii. Na spotkaniach zespołu spraw, aby były one nieco mniej formalne, ponieważ siedzicie wokół mebli w sali konferencyjnej i zachęcacie ludzi do przedstawiania swoich pomysłów i opinii. Wszystko sprowadza się do kultury panującej w biurze i tego, jak bardzo ludzie czują się komfortowo mówiąc i będąc sobą.
Skuteczna komunikacja rozwiązuje wiele potencjalnych problemów w miejscu pracy. Na ironię zakrawa fakt, że nie jest to nawet takie trudne - po prostu ludzie nie zawsze czują się wystarczająco pewnie, aby komunikować się tak, jak chcą. Pozytywne nastawienie do biura rozwiąże ten problem, kładąc dodatkowy nacisk na komunikację w całym biurze.